تبلیغات
کانون تئاتر دانشگاه علوم پزشکی زنجان

کانون تئاتر دانشگاه علوم پزشکی زنجان
 
قالب وبلاگ
نظر سنجی
فعالیت های کانون تئاتر در سال 1392 را چگونه ارزیابی می کنید؟






سفت یا شل کردن تارهای صوتی تولید صدای ناهنجار می کنند. سفت یا شل کردن عضلات موجب پیدایش حرکات ناهنجار می شوند. چنانچه از نظر عمومی بدن دارای وضعیت نا متعادل باشید به زمین می افتید و قدرت برخاستن ندارید. اگر هم عضلات خود را شدیداً منقبض سازید به هیچ وجه قادر به حرکت نخواهید بود و در صورت تقلا کردن به خود صدمه می زنید. هنگامی که بدن شما در حالت تعادل و هماهنگی قرار دارد که تمام اعضاء در جای خود قرار داشته رگ و پی ها و عضلات دارای طول، قدرت، و خاصیت ارتجاعی کامل باشند.

حرکات بعدی، از قوه ی محرکه ای سرچشمه می گیرد، که سقوط به طرف مرکز ثقل زمین، به صورت تاب خوردن را شامل می شود. حرکت تاب خوردن از نوسانات کوچکبه طرف جلو و عقب شروع شده و تا مسافتی بزرگتر، حرکات بالا و پایین و نیز به صورت مدور یا مورب گسترش می یابد.

در درون شما لرزشی وجود دارد که از خارج محسوس نیست. این لرزش سرآغاز تاب خوردنی است که به هنگام نفس کشیدن شما متوقف می شود. طبیعتاً شما قدرت بزرگ کردن، کاهش دادن و صورت خارجی دادن به تاب و نوسان را دارید.

حرکات تاب خوردن، مرکز را به پیرامون متصل می سازد، پایین و بالا را به یکدیگر می دوزد، و سنگینی و سبکی را به هم مربوط می سازد. با این کار، حالت جهندگی بدن افزایش می یابد و قدرت تحرک مفصل ها بیشتر می شود.

اگر یک دست را به جلو بالا برده، در نهایت بی وزنی رهایش کنید، به جلو و عقب تاب می خورد. این حرکات پاندولی تا زمانی که دست از بالا به پایین فرو می افتد ادامه دارد. پس از نخستین بالا بردن دست، دیگر ضرورتی ندارد خود آن را بالا ببرید. دست خود به خود به طرف بالا حرکت خواهد کرد. بزرگی و کوچکی دامنه ی تاب خوردن بستگی به شتاب اولیه ی سقوط دارد. نوسانات در ابتدای عمل تاب خوردن سریع، در اواسط کار آرام تر، و بالاخره آهسته و آهسته تر است تا به توقف برسد. هنگام خاتمه دادن به حرکت، نوسان از مسیر خود منحرف می شود. انتهایی ترین مرحله ی هر نوسان شروع نوسان بعدی خواهد بود.

پنج نکته است که به هنگام انجام این حرکات باید مورد توجه قرار گیرد:

الف: سنگینی رها شود و بازگشت آن در اختیار باشد.

ب: به هنگام خمیده بودن نفس را به بیرون و در زمان نیم خیز شدن نفس را به درون بدهید.

ج: کاملاً بدن آزاد باشد.

د: دامنه ی نوسان را با افزودن قوه ی محرکه، و نه بلند کردن بدن، وسیع تر کنید.

ه: برای خاتمه دادن به نوسان، باید صبر کرد تا از مسیر خود منحرف شود.

(دوستان علاقه مند می توانند تمرینات مربوط به این بخش را در کتاب بازیگر و بدنش در صفحات 45 تا 60 مطالعه نمایند).

ادامه دارد...




طبقه بندی: بازیگری، 
برچسب ها: بازیگر، بازیگر و بدنش، تئاتر،  
[ جمعه 6 اردیبهشت 1392 ] [ 10:45 ق.ظ ] [ سمانه عزیزخانی ]
.: Weblog Themes By Pichak :.

درباره وبلاگ


لوگوی اختصاصی کانون تئاتر

توی صحنه غریب زندگی هممون در نقش یک بازیگریم

باهمیم تو بازیای روزگار از درون هم ولی بی خبریم

آمار سایت
بازدیدهای امروز : نفر
بازدیدهای دیروز : نفر
كل بازدیدها : نفر
بازدید این ماه : نفر
بازدید ماه قبل : نفر
تعداد نویسندگان : عدد
كل مطالب : عدد
آخرین بروز رسانی :
امکانات وب


English / Arabic / French / Turkish / Persian  تماس با ما Online User



در این وبلاگ
در كل اینترنت
ایجاد خبرنامه ایمیلی

  • کد موزیک
  • قالب وبلاگ
  • ضایعات