کانون تئاتر دانشگاه علوم پزشکی زنجان | ||
|
تئاتر پداگوژی یك گفتگوی دو جانبه است. یك پداگوژیست باید گروهی فكر كند. او باید دیدی انتقادی نسبت به گروهش و كار گروهش داشته باشد و با داشتن تسلط کافی بر مشكلاتی كه ممكن است در طول تمرین یا اجرا پیش بیاید آگاه باشد. تئاتر پداگوژی یك گفتگوی دو جانبه است. یك پداگوژیست باید گروهی فكر كند. او باید دیدی انتقادی نسبت به گروهش و كار گروهش داشته باشد و با داشتن تسلط کافی بر مشكلاتی كه ممكن است در طول تمرین یا اجرا پیش بیاید آگاه باشد. یك پداگوژیست درارتباط با كودكان باید توانایی ارائه بازی های كودكانه رانیز داشته باشد تا بتواند با آنها وارد بازی شود. كار او در ارتباط با زیبایی شناسی و پرورش زیبایی شناسی است. او باید از آموخته های بازیگری و كارگردانی بهره بگیرد. در ضمن بر نوع رفتارش با گروه هدف آگاه باشد. او باید با شناخت كافی از گروه نحوه برخورد با آنها را مشخص كند و چگونگی رسیدن به هدف را طبق حساسیت های گروه برنامه ریزی كند تا هم ارتباطی صحیح و انسانی شكل بگیرد و هم گروه او را با شور و انرژی همراه كند. هدف؟ تفاوتها؟ یكی از تفاوت های این نوع تئاتر با تئاتر معمول در این است كه تئاتر پداگوژی خارج از منافع مادی یا سیاسی شكل می گیرد و اینكه آنها بر پایه دو مفهوم تعلیم و تربیت، گروه های هدف را انتخاب كرده و در رشدآنها و کسب رضایت افراد گروه هدف از زندگی تلاش می كنند.
پایان طبقه بندی: هنر تئاتر، برچسب ها: تئاتر، تئاتر پداگوژی، پداگوژیست، [ جمعه 3 شهریور 1391 ] [ 11:51 ق.ظ ] [ سعید قاسمی ]
|
|
[ طراح قالب : پیچک ] [ Weblog Themes By : Pichak.net ] |